Regelfråga: Kan man attackera en planeswalker?

Kan man attackera en planeswalker med en spell? Denna fråga dök upp senast vi spelade och efter att ha letat ett tag så är svaret ”Ja, med vissa restriktioner”. Det innebär i praktiken att om du hade kunnat anfalla spelaren som äger plainswalkern (alltså att spelaren inte är skyddad mot din spells färg eller liknande) med din spell så kan du välja att istället rikta skadan mot plainswalkern.

Du kan alltid välja att anfalla en planeswalker med ett creature.

Källa: http://archive.wizards.com/Magic/tcg/article.aspx?x=magic/planeswalkers/week4

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>